VM premiär....

Blev tyvärr inget hocketkikande inatt pga att en annan somnade alldeles för tidigt...
Men jag kikade på den idag istället och kan konstatera att jag missade ABSOLUT inget...Lunkan, backarna ja alla var dåliga i Rangers....

Men iaf, nyss hemkommen från Jocke där vi kollat Tre Kronors första match i VM. En helt okey match, började väldigt bra efter 1.37 då Kenny Jönsson höll sig framme och kunde raka in 1-0. Sverige spelade ut Österrike första perioden och det stod då 3-0.
Men efter en VÄLDIGT dålig 2:a period så hade Österrike reducerat till 3-1.
Svenskarna visade ganska snabbt in i 3:e att andra perioden bara var nått att glömma och dundrade in 4-1 pucken efter 01.22 genom Rysslandsproffsen Mattias Weinhandl. Sen rullade puckarna in och matchen slutade 7-1 och en mkt välfötjänt seger till svenskarna trots en dålig värdemätare i första matchen!

Matchens lirare enligt mig är självklart puckgeniet Linus Omark.....

Det tråkiga var att Västerås stolthet, Patrik "Bulan" Berglund satt på läktarn och efter en intervju sa han att bengan tyckte han skulle stå över matchen pga "jetlag"?
Men på Bulans ton så hörde man hans besvikelse att inte få spela...
Kedjan med Wallin och Co var verkligen till en besvikelse och jag hoppas att Bulan och den nu tillresta Kristian Huselius får lira tillsammans i en kedja med en sista tredje spelare...

Nä nu så blir det att ladda inför nästa match som är på Måndag kl 20.00 mot Lettland och där borde det vara seger, en ganska lett som sagt =)

Tack och hej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0